BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор)

И сегашните поколения на Mercedes и BMW доста си приличат по външен дизайн.  КОЛАЖ: “24 ЧАСА”

Германското авторитетно издание Handelsblatt взриви автомобилния свят с твърдението, че BMW и Mercedes може съвместно да разработят следващото поколение Серия 1 и А-класа. Най-малките модели на германските автогиганти трябва да излязат на пазара най-късно до 2025 година. Нещо повече, немските журналисти предполагат, че това може да е само първа стъпка от по-мащабно сътрудничество, което да се съсредоточи върху автономните технологии. По този начин те биха спестили много средства, но и не биха изостанали от конкуренти и нови играчи от Америка и Китай, каквато е могъщата компания Google.

Споделяйки обща платформа, двете фирми ще спестят милиарди евро.

Освен това BMW и Mercedes ще правят и обща компания за споделяне на автомобили, която ще се казва Jurbey, съобщава “Аутонюз”. Тя трябва да се конкурира с Uber в САЩ и Didi Chuxing в Китай.

Съгласно условията на сделката сегашната фирма за отдаване на краткосрочен наем Car2Go на Daimler и DriveNow на BMW ще се слеят.

Компанията за краткосрочно отдаване на автомобили под наем Car2Go на Daimler ще се слее с DriveNow на BMW.
Компанията за краткосрочно отдаване на автомобили под наем Car2Go на Daimler ще се слее с DriveNow на BMW.

Европейските автомобилни производители са буквално “притиснати до стената” заради все по-строгите екологични изисквания, които повишават драстично разходите на компаниите и логично колите поскъпват.

Автомобилите

постепенно се

превръщат

в лукс,

а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите, заяви преди дни шефът на Надзорния съвет на Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч в интервю за вестник Welt am Sonntag. Босът е на мнение, че заради строгите правила за вредни емисии възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Пьоч е на мнение, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, отминава.

Само преди десетина дни Volkswagen и Ford обявиха официално сътрудничество в производството на общи автомобили, като първоначално това ще важи за лекотоварните возила.

Volkswagen започна да използва модулната платформа MLB още през 2007 г. През първите години на нея се сглобяват само средни и големи модели на Audi и Porsche с надлъжно поставяне на двигателя. След това германците създадоха платформата MQB за компактни автомобили с напречно разположение на мотора. Оттогава модулните платформи се превърнаха в основна линия за развитие на всички модели не само на Volkswagen, но и на останалите автомобилни производители. Съвременната модулна конструкция позволява да се създават на една база автомобили, които имат огромни разлики в размера и производителността. Така при Volkswagen върху една платформа съжителстват Audi A4 и кросоувърът Q5,заедно с лимузината А8, Bentley Bentayga и дори Lamborghini Urus.

Съвременната платформа има общи дизайнерски елементи и подобни по размер и тегло коли. Възможностите за вариации обикновено са доста малки.

За това съвременните коли са модулни и ползват едновременно няколко платформи.

Над 20 модела могат да споделят общи части

Още преди 100 години автомобилните компании са започнали да се опитват да съкратят разходите си, ползвайки за направата на няколко модела една обща основа. В производството на съвременните коли на една и съща платформа вече може да се сглобяват дори и над 20 различни модела - на съвременните модулни шасита.

Платформата в автомобилната индустрия се нарича общ набор от решения - конструкция, дизайн и производство, които се ползват не само в различни модели на един и същ производител, но и от различни класове или марки. Ако различни модели имат едни и същи двигатели и трансмисии - това все още не е платформа. “Платформеният” подход към производството предполага, че инженерите не трябва да преизчисляват всеки път, да речем, ключовите елементи на купето. Базата е предварително подготвена. Така се пестят не само пари, но и време за създаването на нови модели.

Lancia Thema, която се продава между 1985 и 1994 г., е направена на обща платформа с моделите Alfa Romeo 164, Fiat Croma and Saab 9000.
Lancia Thema, която се продава между 1985 и 1994 г., е направена на обща платформа с моделите Alfa Romeo 164, Fiat Croma and Saab 9000.

Модулната платформа определено олицетворява сегашната автомобилна индустрия. Тя позволява бързо и евтино разработване на модели и пускане от различни класове в производство. В съвременния автомобилен свят оцеляват само големи платформи, на които е възможно да се създаде широк спектър от автомобили за всички световни пазари.

General Motors започна да използва нещо като платформа още през 1908 година. Тогава производителят на автомобили произвежда само рамка, шаси, двигател и трансмисия, а каросерията трябва да се поръча отделно от друга компания. GM e сред първите компании, които са помислили как да се прилагат предишни инженерни решения, за да се опрости разработването на нови модели.

Идеята за сглобяването на няколко модела на обща платформа придобива модерната си форма в следвоенните години, когато на европейския пазар се появява Citroen 2CV. През 1961 г. французите вземат шасито от този бестселър и правят след това множество малолитражки. Citroen 2CV е разработен още преди Втората световна война и продължава на конвейерната лента чак до 1990 г.

В Америка GM поставя началото на цяла гама от престижни модели: Pontiac LeMans, Buick Skylark, Oldsmobile Cutlass и т.н. Тази платформа е с името Y-body. Оттогава производството на цяла гама модели на една платформа се превърна в традиция за повечето марки.

След 1961 г. шасито на легендарния Citroen 2CV се използва за сглобяването на поне дузина нови модели на френската компания.
След 1961 г. шасито на легендарния Citroen 2CV се използва за сглобяването на поне дузина нови модели на френската компания.

През 1978 г. 4 марки - Fiat, Lancia, Alfa Romeo и Saab, правят сътрудничество под името на платформата Tipo 4. В резултат на 6-годишни общи усилия излизат моделите Saab 9000, Fiat Croma, Lancia Теmа и Alfa Romeo 164. Все пак 4-те автогиганта се обединяват в областта на инженеринга, но като дизайн моделите са много различни.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене