Магически спектакъл без думи
"Наистина" грабва публиката с отворено действие
Най-новият хит на "Сфумато" е международният партньорски проект "Наистина" на италианската компания "Диспенца Барзоти". Режисьор на магическия спектакъл без думи е Алесандра Вентрела, а в ролите гледаме Франческо Наполи и Роко Манфреди. На премиерата, която се състоя миналата седмица, на зрителите бе представена възможност да видят представлението в неговия втори работен етап, с други думи - "черновата" на един бъдещ спектакъл от "ново поколение". За пръв път в завършения му вид ще бъде показан пред публика това лято в Италия. "Наистина" отваря за достъп самия процес за съучастие на много хора. Вдига бариерата между "правим" и "показваме", отглежда спектакъла в непрекъснат открит диалог", разяснява Маргарита Младенова, директор на "Сфумато".
Проектът изследва механизмите на магия, използвани в театъра - илюзията и омагьосването, чудото и измамата, танца и цирка. Централният персонаж е млад човек, който се е заел да проучва Вселената, споделяйки размишленията си за нея. Досущ като дете той невинаги знае накъде върви - спъва се, пада, губи се, но пак продължава. Скита се като космонавт, пътник, моряк, сомнамбул.
Истинският главен герой обаче е тъмнината, която е в основата на тези появявания. Обектите се трансформират, а предметите се движат без видима външна намеса. Шкафчето на масата изневиделица се отваря само, лампата се включва и изключва сама, във въздуха се рее есенно листо. В друга от сцените пък героят жонглира с нарове, които после започва да мести по масата сякаш са фигури върху шахматна дъска. А междувременно като че от нищото се появяват още нарове. По-често зрителят вижда само ръцете на втория персонаж. С тях той така направлява действията на първия, че те са в очевидно несъответствие с това, което действително би искал да прави. Според концепцията на представлението реалността е магична в широкия смисъл на думата, не в сюжетно отношение, а по-скоро като ритмика, а създателите му черпят идеи от автори като Итало Калвино и Хорхе Луис Борхес.
Коментари (0)
Вашият коментар