Китай ускорява изграждането на система за рециклирането на акумулаторите на електрическите превозни средства, за да контролира замърсяването на околната среда и ограничи разхищаването на метални ресурси.
Според данни на китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии, капацитетът на страната за акумулаторни батерии за електромобили е достигнал 131 Gwh, нареждайки се на първо място в света.
Докладът потвърждава, че при нормални обстоятелства животът на батерията свършва, когато остават 70% до 80% от оригиналния ѝ енергиен капацитет. Ако негодните акумулатори не се обработят и рециклират правилно, ще представляват сериозна заплаха за обществената сигурност и ще причинят сериозно замърсяване на околната среда.
Експертите прогнозират, че през 2020 г. в Китай ще трябва да бъдат заменени около 200 000 тона акумулаторни батерии, а през 2025 г. – 780 000 тона, което ще окаже голям натиск върху индустрията, ангажирана с рециклирането им. Добрата новина обаче е, че задвижваните от нови енергии превозни средства са концентрирани в районите, където се водят кампании за популяризирането им, например градове като Шънджън, Хъфей и Пекин, което в известен смисъл съдейства за по-лесното справяне с проблема.
През 2018 г. Министерството на промишлеността и информационните технологии заедно с други отдели представиха план за създаването на механизъм за управление, свързан с рециклирането и повторното използване на батериите. Като допълнение бе пусната и платформа, която проследява произхода на изхвърлените батерии. Освен това Министерството търси нови модели за рециклиране, които са икономически ефективни и щадят околната среда.
До момента в Китай са изградени над 3 200 станции за рециклиране от 45 предприятия в автомобилната индустрия, предимно в Пекин, Тиндзин, Хъбей, по делтите на р. Яндзъ и Перлената река.
Коментари (0)
Вашият коментар