От 7 до 17 март в Palexpo ще се състои 89-ото изложение в Женева. Това ще бъде последното “дълго” издание на най-престижния салон в света. От следващата година шоуто, което приютява най-много бутикови марки в света, ще бъде съкратено на една седмица. Промяната на традиционния формат от следващата година се дължи на отказа от участие на автогиганти като Ford, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Mini, Opel и Volvo.
Тази година шоуто край летището в Женева ще се разпостре на 77 000 кв. м, където ще участват над 100 компании. За 11 дни се очаква да присъстват около 650-700 хиляди фенове на лъскавите коли. Над 10 000 са акредитираните журналисти в пресдните на 5 и 6 март.
Очакват се над
100 световни и
европейски премиери
Абсолютен дебют в бранша ще направи една прелюбопитна германска компания - Piech Automotive, която ще покаже два електрически автомобила E.Go и Mark Zero.
Съосновател на новата марка е синът на бившия шеф на Volkswagen Фердинанд Пих - Антон и правнук на Фердинанд Порше. Партньор на фирмата със седалище в Цюрих е бизнесменът Реа Старк Райчич.
Спортният Mark Zero е изцяло електрически модел с пробег 500 км, достигнат по време на изпитателния цикъл на WLTP. Батериите се монтират по централната линия, както и в задния мост за по-нисък център на тежестта. Акумулаторите са производство на неизвестно китайско-германско съвместно предприятие, което преди не е било ангажирано с автомобилни проекти.
Mark Zero е само началото. Скоро компанията ще пусне SUV и четириместен седан. Модулната платформа позволява до 60 варианта за изграждане на модели и дори автономно шофиране. Освен това е възможно, в допълнение към електрическото задвижване и класическия двигател с вътрешно горене, да се монтират хибридни и водородни системи. “Можем да актуализираме и заменим както софтуера, така и хардуера, който е сравнително лесен от гледна точка на потребителските интерфейси, поради модулния дизайн. Хардуерът също може да се ъпдейтва, както и блоковете на клетките на батериите”, казва Пих.
Според него Mark Zero е “един чист спортист, който ще напомня модела 911”. Колата ще е в същия ценови клас като поршето Turbo S.
Mark Zero се очаква
да струва около
200 000 евро
Главният технологичен директор Клаус Шмит, който идва от BMW, обяснява как Zero трябва да предизвика усещане за спортна кола. “Измислихме пакет, който ще позволи ниска позиция за сядане, характерна за спортен автомобил, която ще осигури прецизно управление с директна обратна връзка с шофьора. Очакваме пътно поведение като при Porsche 911”, твърди Шмит, според когото конкуренти на новия автомобил са Porsche, Ferrari, Aston Martin и Lamborghini.
В Женева главно действащо лице ще е и бащата на Антон - Фердинанд. Пих бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта Veyron и за него е предназначена новата хиперкола на Bugatti, която ще бие всички ценови рекорди.
Автомобилът струва
16 милиона евро
и е поръчан именно
от Пих
Суперколата ще използва базата на Chiron Sport, но купето ще е съвсем различно като дизайн и с друга аеродинамика. Под капака отново ще има 8,0-литров двигател W16 с 4 турбини, като при Chiron, с мощност 1500 конски сили и 1600 Нм въртящ момент.
Новото Bugatti ще е главната част от отбелязването на 110-годишнината на френската марка, ще бъде най-скъпата кола на света. С цената си от 16 млн. евро тя надхвърля с 1 млн. уникалната Pagani Zonda HP Barchetta и с 4,8 млн. произведения в една бройка Rolls-Royce Sweptail.
Volvo няма да участва с коли от своя бранд, но ще представи един уникален автомобил от електрическта си марка Polestar. Polestar 2 идва след плъгин хибрида Polestar 1 и е пряк конкурент на Model 3 на Tesla. Polestar 2 ще струва 59 900 евро и може да измине около 440 км с едно зареждане. Цента на Model 3 за Европа е 58 800 евро и има пробег от 418 км.
И Tesla, и Polestar се целят в по-масовия потребител, залагайки на напредъка си в батерийната технология и обещавайки постепенно поевтиняване на своите продукти.
Polestar 2 е първият от петте напълно електрически автомобила, които компанията Volvo, собственост на китайската Geely, е обещала. Автомобилът ще бъде достъпен за онлайн поръчка първоначално в Китай, САЩ и Канада, както и на шест европейски пазара.



Коментари (0)
Вашият коментар