39-годишен мерцедес спечели ретро рали “Стримон”

Камен Михайлов е горд със своя Mercedes 380 SEL, произведен през 1980 г., с който спечели международното ретро рали “Стримон”.

Mercedes 380 SEL, произведен през 1980 г., спечели международното ретро рали “Стримон”. В надпреварата, която се проведе след 10-годишно прекъсване, взеха участие 44 екипажа, от които 20 от Гърция.

Собственост на мерцедеса победител е бившият съпруг на посланичката ни в Турция Надежда Нейнски - Камен Михайлов. Автомобилът е представител на втората генерация на най-луксозния фирмен сегмент - S-класата. Той е показан у нас на Международния панаир в Пловдив през септември 1980 г. само няколко месеца след своята световна премиера. Това е един от първите автомобили в света

със серийно

вграден еърбег

на мястото

на водача

Моделът е напълно недостъпен като цена дори и за средностатистическия западноевропеец, а притежаването му в България е нещо немислимо.

На второ място в генералното класиране се нареди уникален британски MG A от 1958 година.
На второ място в генералното класиране се нареди уникален британски MG A от 1958 година.

В онези години у нас с такива автомобили разполагат единствено висшите функционери на ЦК на БКП.

На второ място в генералното класиране се нареди един уникален модел - MG A от 1958-а, управляван от Васил Георгиев с навигатор Снежана Георгиева. Най-бързата кола бе гръцка - Ford Mustang от 1965-а.

Най-старото ретро возило бе Mercedes от 1936 година, който стартира под номер 1. Пилот на уникалната машина бе Николай Колев. Според собственика му мерцедесът е бил притежание на Ева Браун. Колекционерът от Варна го е придобил във вид шаси и каросерия, слод което напълно го е възстановил.

Най-старото ретро возило бе Mercedes от 1936 година, който стартира под номер 1 и според собственика му е каран от Ева Браун.
Най-старото ретро возило бе Mercedes от 1936 година, който стартира под номер 1 и според собственика му е каран от Ева Браун.

Началото на ралито бе дадено пред Националния исторически музей в “Бояна”, като в петък следобед участниците финишираха в Кюстендил. Автомобилите направиха скоростна отсечка от сградата на НАП в Кюстендил до площад “Велбъжд”. След това колите бяха изложени на площада.

В събота колоната от впечатляващи автомобили мина през Рилския манастир, за да финишира в местността Рупите край Петрич.

В ралито участва и рядък кабриолет Triumph Speedfire, произведен през 1975 година.
В ралито участва и рядък кабриолет Triumph Speedfire, произведен през 1975 година.

В състезанието участваха коли,

които са по-стари

от 30 години Общата дължина на трасето е 287 км. “За разлика от ралитата за съвременните автомобили в състезанията за ретро коли нямаме абсолютно измерване на времето. Тук целта е не да пристигнеш първи, а основният принцип е точната езда, като зададената средна скорост е не повече от 50 км/ч”, обясни правилата организаторът на ралито Кристян Желев.

Ретро ралито се организира от БАК “Ретро”, спортен клуб “Българска автомобилна слава”, Гръцката федерация за старинни автомобили и клуб “Дентелетика” - Кюстендил.

Най-бързата кола бе управлявана от гръцки екипаж - Ford Mustang от 1965-а.
Най-бързата кола бе управлявана от гръцки екипаж - Ford Mustang от 1965-а.

Истинска военна машина Chevrolet M1009 от 1982 година също бе в колоната от коли, управлявана от гръцки екипаж. Автомобилът използва базата на модела Blazer. СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
Истинска военна машина Chevrolet M1009 от 1982 година също бе в колоната от коли, управлявана от гръцки екипаж. Автомобилът използва базата на модела Blazer. СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене