Националната галерия прави специални турове за ценители
Знаете ли, че Владимир Димитров-Майстора и Стоян Венев са родом от Кюстендилско?
Какво сродява високия дългобрад аскет, нарисувал най-красивите български мадони сред ябълки и грозде, с дребния шегобиец, чиито рисунки с мека ирония показват българското село и не бягат от откровената еротика?
Ето една случка
с двамата:
Майстора имал уговорка със своя ученик Стоян Венев да пътуват заедно от Кюстендил до София. Но по пътя до гарата раздал всичките си пари на просяци. Под предлог, че е възникнало нещо по-важно, се “отказал” от пътуването.
Такива и много други любопитни истории има възможност да се научат само на едно място. И то е пред картините на Майстора и Венев в националната галерия “Квадрат 500”. Само за 50 минути.
Отскоро галерията организира тематични образователни турове в постоянната си експозиция и представя най-значимите образци на българското изобразително изкуство, произведения на европейски майстори, изкуство от Азия, Африка и Латинска Америка. Те се водят от екскурзоводите на “Квадрат 500”. В тях ще научите историята на част от над 1 600 творби, разположени в 28 зали.
Темата за 11 май е “Владимир Димитров-Майстора и Стоян Венев - двама художници от Кюстендил”.
Следващата
обиколка на 25 май
е посветена на
Хималаите през
погледа на
Николай Рьорих
За да участвате в тези турове, трябва да се запишете предварително - 0879 147 679; 0886 817 233 или на: [email protected].
Групите са ограничени до 20 посетители. Вече минаха лекциите за дарителите на галерията, за жените в българското изобразително изкуство, за африканската скулптура.
Срещата е в централното фоайе на галерията в 16 ч на съответната дата.
Турът продължава 50 мин.
Адрес: Национална галерия/“Квадрат 500”, пл. “Св. Александър Невски”.
Възрастните влизат срещу 12 лв., ученици, студенти и пенсионери - 7 лв., деца под 12 години - 2 лв.
В галерията може да намерите и семейния пътеводител “Вълшебен квадрат” с 15 избрани произведения от постоянната колекция. С това издание всеки член от семейството може да се превърне в екскурзовод и музеен педагог, като намери нов подход и ключ към експозицията. С него се придобиват нови знания и техники на наблюдение, на задаване на въпроси и на анализиране.
Коментари (0)
Вашият коментар