Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР.

Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018. За 2025 година се очаква предлаганите модели да бъдат над 330.

„Досега пазарът на електрически автомобили се ограничаваше само до ентусиасти и защитници на околната среда, но съвсем скоро тези превозни средства ще се превърнат в масови“, пише в анализа на T&E.

Според компанията в периода 2019 – 2025 година производството на електрически автомобили в Европа ще нарасне 6 пъти до над 4 милиона коли, постигайки пазарен дял от около 20 %.

Най-големите производители са компании от Германия, Франция, Испания и Италия, както и заводи в Словакия, Чехия и Унгария.

Всички големи европейски производители - Volkswagen, BMW и Daimler, PSA и Renault-Nissan-Mitsubishi все повече залагат на електрическите модели, се казва още в анализа, който посочва, че компании като Fiat Chrysler, Ford и Tesla също са в играта.

Според Люсиен Мате, аналитик на T&E, европейските стандарти за емисиите въглероден двуокис ще доведат до все по-мощни и достъпни за потребителите електроавтомобили. Той обаче посочва, че е необходима още много работа, най-вече за изграждането на зарядни станции и промяна на данъчното законодателство, което да стимулира потребителите да предпочетат електрическите автомобили пред бензиновите и дизеловите.

Посочва се, че европейските компании са инвестирали общо 163 милиарда долара в разработката на електроавтомобили.

В момента се отчита ръст на продажбите в Европа, макар че около 60 % от електромобилите са купени в Норвегия.

В САЩ през 2018 година са регистрирани 208 000 нови електрически автомобили и макар това да е нищожен дял от пазара, има 100 % ръст спрямо 2017, по данни на IHS Markit.

От компанията отбелязват, че бензиновите и дизеловите коли ще доминират пазара още поне едно десетилетие, но все пак краят на двигателите с вътрешно горене е близо.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Крис Айзък и Wicked Games най-после на живо у нас
Парис Джаксън: Дрогата съсипа живота ми
Вещи на "Ролинг стоунс" могат да бъдат продадени на търг за 1,3 милиона долара
Брук Логан от "Дързост и красота" на една сцена с майките на Насар, Никола Цолов и волейболистите
Да надникнем в живота и дома на Мишел Пфайфър

Напишете дума/думи за търсене