Първата изцяло електрическа Honda идва у нас. Очаква се Honda „e“ да бъде представен на българския пазар през второто полугодие на годината.
Новият електрически Honda "e" въплъщава виждането на компанията за семпъл дизайн и градска мобилност. Към това трябва да добавим и стилен изчистен интериор, задно предаване, независимо окачване и разпределение на масата между предния и задния мост в отношение 50:50 за великолепни динамични показатели.
35,5-киловатчасова батерия осигурява пробег от 222 км (по световния унифициран стандарт WLTP) при заряд 80%. Уникална система за топлинно управление оптимизира заряда на батерията при високи и ниски температури.
Спортно задно предаване и електромотор с мощност от 136 к.с. и въртящ момент от 315 Нм позволява максимална скорост от 145 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,3 сек и нулеви вредни емисии от СО2. Експресното зареждане на батерията до 80% от 100-киловата CCS2 зарядна станция става за 30 минути, а до 100% от 7,4-киловатова обществена станция – за 4,1 часа. Имате възможност да заредите и от домашната електрическа мрежа, но ще ви отнеме 18,8 часа.
Honda поставя нов технологичeн eталон в сегмента на електрическите компактни модели, с интуитивни инфоразвлекателни услуги и свързвани приложения. Всички те са достъпни с помощта на двата сензорни дисплея и изкуствения интелект, наречен Honda Personal Assistant, или чрез приложението за смартфони My Honda+. Асистентът позволява индивидуални гласови команди, достъпът до автомобила вече става чрез т. нар. „дигитален ключ“ през смартфон.
В интериора пълноразмерните сензорни LCD екрани, които опасват бордовото табло по цялата му широчина, засилват още повече усещането за простор. Материите са приятни на допир, седалките приличат на уютен диван с текстилна тапицерия, а декоративните елементи с ефект на естествено дърво допълнително засилват първокласното излъчване на тази изискана атмосфера.
Освен Bluetooth връзка са добавени всички възможни букси за зареждане или включване на мобилни устройства - HDMI, 12V и 230V (1500W max) изводи за електричество, два USB порта отпред и още два допълнителни за пътниците отзад.
Централна конзола с регулируеми зони осигурява редица възможности за съхранение на дребни вещи като изключително функционалните плъзгащи се напред-назад и съответно прибиращи се поставки за чаши и смартфони. Тя е облицована със същия текстил като седалките и панелите на вратите.
Багажникът е с минимален обем от 171 л при изправени задни седалки, а при сгънати капацитетът му достига до 861 литра.
Цели три нови технологии за безопасност въвежда Honda в новия модел. Първата от тях е контрол на дроселовата клапа за намаляване на опасността от удар (Collision Mitigation Throttle Control), предотвратяваща внезапно ускорение при движение назад или стартиране при наличието на препятствие на пътя. Второто нововъдение е функцията за спиране при ниска скорост (Low Speed Brake Function), а третото е наречено Lead Car Departure Notification System и сигнализира на шофьора в случай, че предностоящият автомобил потегля.
Друго ново удобство е Honda Parking Pilot, който не само осигурява повече помощ при паркиране, но и открива и указва на дигиталните екрани в колата подходящи паркоместа.
Новата електрическа платформа на Honda e проектирана, за да осигури максимални лекота и забавление при експлоатация, съчетани с изключителни характеристики в градска среда. Мощният електродвигател, компактните размери (радиус на завой едва 4,3 м), ниският център на тежестта и отличното съотношение между масите на предния и задния мост (50:50) допринасят за спортния характер на електромобила. Благодарение на технологията Single Pedal Control Honda „e“ разполага и с два режима на движение – Normal за спокоен ритъм и Sport за повече динамика.
Две са и нивата на оборудване. По-високото, Advance, включва избор между 16- или 17-цолови джанти от алуминиева сплав, увеличена мощност на двигателя система от камери (Centre Camera Mirror System), които излъчват образ директно в огледалото за обратно виждане. Други предимства на това ниво на обзавеждане са по-мощната аудиосистема, отопляемите челно стъкло и волан, и асистент за паркиране Honda Parking Pilot.
Инженерите на Honda са отделили специално внимание на шасито за едно по-приятно изживяване зад волана. При цялостна дължина от 3895 мм автомобилът е относително широк – 1750 мм. Батерията е разположена ниско под пода. Усещането за динамика е подсилено от кормилната система VGR (Variable Gear Ratio) с променливо предавателно отношение.
За спирането се грижат 15-инчови спирачни дискове, като предните са вентилирани. Базовото ниво на оборудване, наречено просто Honda „e“, се отличава с 16-инчови колела с гуми Yokohama BlueEarth A. По-оборудваната версия Advance е със 17-инчови Michelin Pilot Sport 4.
При активирана система Single Pedal Control шофьорът има възможност едновременно да ускорява, забавя и дори да спира автомобила само с помощта на педала на газта, нещо изключително удобно при движение в градски трафик.
На самия волан е разположен селектор за избиране на режима – забавяне с възможност за допълнителни настройки на спирането, намаляването на скоростта и т.н.
Използваните за каросерията високоякостни материали допринасят за структурната здравина, а олекотеното шаси – за по-динамично шофиране. С цел безопасност от всяка страна на шасито са разположени по три защитни ребра, за да защитят батерията при евентуален страничен удар, а повдигащият се при удар капак пази живота на пешеходците при евентуален удар.
Асистентът Honda Parking Pilot е наличен за по-високото ниво на оборудване Advance и оказва пълна помощ на шофьора при всички възможни сценарии за паркиране.
12 звукови сензора изчисляват размера на потенциалното свободно място за паркиране, а широкообхватна камера различава бялата линия на точката за паркиране. Когато шофьорът натисне специалния бутон на таблото, този асистент на Honda започва да търси наличните места за паркиране. В случай, че открие такива, на дисплея се очертава дигитална схема с възможностите. Шофьорът избира желаната от него позиция и натиска отново горе-споменатия бутон, след което започва паркирането, без да се налага водачът да оперира с волана, да сменя предавки или да натиска каквито и да било педали. Системата паркира успоредно, диагонално и т.н., стига мястото да е отбелязано с бяла линия. В случай, че такава няма, отново е възможно, стига сензорите да отчетат достатъчно пространство за автомобила.
Дигитално бордово табло опасва предната част на автомобила по пълната му широчина. То се състои от пет дисплея с интиутивен потребителски интерфейс и свъзрани инфоразвлекателни системи.
8,8-инчов TFT инструментален дисплей пред шофьора показва ключовата информация за автомобила, като водачът може да персонализира менютата.
Физическите бутони и циферблати са запазени за най-основните функции, включително и управлението на климатика. Управлението за системата Single Pedal Control е разположено пред превключвателя за режима на управление и електронната паркинг спирачка. Често използваните бутони за силата на звука, включването на аудиосистемата, осветлението на екрана са спретнато подредени на панел от материал, имитиращ кора на дърво.
Докато чакат бързото зареждане на някоя специална станция, пътниците и шофьорът могат да си пускат филми на двата 12,3-инчови LCD дисплеи от любимите си интернет видео канали през WiFi Hotspot.
Свързаните услуги включват редици технологии за безопасност. Приложението My Honda+ ги известява в случай, че автомобилът бива преместен, при отворен прозорец, или отключен автомобил. И не само това, апликацията ще открие дистанционно колата ви, ако сте забравили къде сте паркирали, ще ви покаже история на пътуванията и т.н.
Коментари (0)
Вашият коментар