НВО прави сериал по южнокорейската лента, която спечели 4 статуетки от най-престижните киноотличия
Историческата победа на южнокорейския филм “Паразит” на наградите “Оскар” тази година озадачи мнозина, разгневи други, а трети го определиха като революция в раздаването на най-престижните кинонагради. И най-вероятно е такава, макар да не е много сигурно дали академията е имала точно това предвид, когато е гласувала за него.
Години наред членовете ѝ бяха критикувани и обвинявани, че предпочитат белите и богатите. В номинациите си тази година - също. С изключение на афроамериканката Синтия Ериво, която получи номинация за най-добра актриса в главна роля, всички останали бяха “обичайните заподозрени”.
“Холивуд рипортър” вече публикува бюлетин с гласуването на отделните академици. В туитър Уил Мавити, който активно следи и пише за новостите в киното, обяви, че
17 от членовете на
академията не
искали да четат
субтитри и затова
пренебрегнали
“Паразит”
Филмът все пак спечели, при това четири от шест награди, които можеше да вземе.
Факт е, че южнокорейската социална сатира “Паразит” отвори нова страница в историята на оскарите. Това е първата неанглоезична лента, спечелила водещата категория за най-добър филм. Освен това получи статуетката и за най-добър международен филм и оригинален сценарий и донесе режисьорския приз на създателя си Пон Джун-хо. Но много от зрителите на церемонията бяха учудени или дори гневни, че лентата е предпочетена пред продукции като “Жокера”, “1917”, “Брачна история”, “Джоджо заека”, “Малки жени”, “Имало едно време… в Холивуд”, “Пълно ускорение”.
Трябва да се има предвид също, че наградите “Оскар” не са първите, които черната комедия на Пон Джун-хо печели. Той взе “Златна палма” от кинофестивала в Кан миналата година, както и наградите “Златен глобус”, БАФТА и отличието на Гилдията на филмовите актьори.
“Наградите доказват как международните филми преминават през езиковите бариери”, каза преди време режисьорът Пон Джун-хо.
В лентата липсват екшън елементи, гонки с коли, световноизвестни имена на актьори.
Много кинокритици я
наричат “кротък
филм” за две
корейски семейства,
разкриващи два свята - този на бедността и този на лукса. Явно тема, която е наболяла в съвременното общество.
Със 178 награди и 186 номинации, “Паразит” вече е позициониран на 26-о място сред най-добрите филми на всички времена в класацията на авторитетния филмов сайт imdb.
Одобрението на филмовите критици обаче не е единственото, което печели на “Паразит” големите успехи. Филмът бе хит в киносалоните с
приходи от над 161
млн. долара по
света,
от които над 30 млн. долара в Северна Америка.
“Когато хората в САЩ не бяха запознати с филмите ми, Куентин Тарантино винаги ги слагаше в списъка си. Той е тук. Обичам те, Куентин”, каза 50-годишният режисьор на “Паразит” на церемонията по раздаване на оскарите.
Понг Джун-хо не е ново име за публиката в Европа. През 2006-а в Кан е премиерата на “Чудовището” (The Host), който бе удостоен с наградата C.I.C.A.E. През 2008-а и 2009-а в “Особен поглед” са представени последователно триптихът “Токио!” и “Майка”. През 2017 година “Окджа” (Okja) беше номиниран за “Златна палма”. “Паразит” обаче е най-големият пробив и за режисьора, и за южнокорейското кино.
Неслучайно вече се говори, че НВО иска да прави сериал по филма “Паразит”.
Според изданието “Холиууд рипортър” в момента се работи по лимитиран сериал, базиран на черната комедия на Пон Джун-хо. Засега се знае само, че той работи заедно с американския продуцент и режисьор Адам Маккей, а епизодите ще разкажат разширена версия на оригиналната история. Според някои слухове
Колин Фарел ще
изиграе една от
главните роли
в новата продукция.
“Паразит” е седмият пълнометражен филм на Пон Джун-хо. Филмът проследява историята на две отчаяни корейски семейства – едно богато и едно бедно. Семейство Парк е олицетворение на богатството, а семейство Ким - богати на улична хитрост, но само на това. Историите им се преплитат по интересен начин, а в резултат Ким предлагат луксозна услуга, докато Парк осигуряват необходимата финансова издръжка на цялото домакинство. Интересната история няма да мине без жестока задкулисна битка за надмощие, която заплашва да разруши крехката екосистема между Ким и Парк. Това обаче не е драма, а по-скоро груба комедия.
Българската публика ще може да го гледа през март на “София филм фест”.


Коментари (0)
Вашият коментар