Учени откриха ген, който пречи да се напълнява

СНИМКА: Pixabay

Има хора, които запазват елегантните си слаби фигури, каквото и колкото да ядат, докато други постоянно са на диета и се потят във фитнеса. Учени откриха ген, свързан с поддържането на нормално тегло, който вероятно пречи на тези слаби хора да дебелеят, съобщи електронното издание Медикъл Експрес.

Изследователите публикуваха в сп."Сел" резултатите от проучването на генетична база данни на над 47 000 души в Естония, сред които са открили гена. Премахването на този ген е водело до по-слаби индивиди при опити с мишки. Установено е още, че проявата му върху мозъчната дейност е свързана с регулирането на разхода на енергия, предава БТА.

"Всички знаем, че тези слаби хора са около един процент от населението", казва Джоузеф Пенингър, директор на института по природни науки и преподавател по медицинска генетика в Университета на Британска Колумбия, който ръководи изследването.

"Те могат да ядат, каквото си пожелаят и остават метаболитно здрави. Поемат много храна, не спортуват постоянно и въпреки това не наддават....Всички изучават затлъстяването и генетиката на затлъстяването. Помислихме си, че ще е добре да тръгнем по обратния път и да изследваме слабите хора", добави той.

Пенингер и екипът му изследва данни от естонската Биобанк, включваща 47 102-ма души на възраст от 20 до 44 години. Учените сравняват ДНК проби и клинични данни от здрави слаби индивиди с такива с нормално тегло и откриват генетични вариации в гена АЛК, които са уникални за слабите хора.

За учените е известно, че този ген често мутира при различни видове рак и има репутацията на "онкоген", свързан с развитието на тумори. Ролята му извън това обаче досега е слабо изследвана. След новото изследване вече има основания да се смята, че този ген играе роля в резистентността на организма да натрупва тегло. При изследванията с мишки се оказало, че той подава сигнал на мозъка да гори по-интензивно мазнини.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
4 стъпки до сбъдването на мечта
Ванга предсказва на Латинка Петрова, че ще срещне мъж без пукнат лев, сега двамата празнуват златна сватба
Малки неща, които ни пречат да отслабнем
Сашо Кадиев и годеницата му вдигат малка сватба - само с най-близките
Цветница е! Бъдете здрави и пъстри!

Напишете дума/думи за търсене