Тест на BMW X3 M Competition: Един твърде перфектен SUV!

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

За вече над 20 години са минали през ръците ми стотици нови автомобили за тестване. Въпреки това човек не може да остане безразличен и изпитва особено чувство, когато кара автомобил, който е мощен, бърз, скъп и натъпкан с всички технологии и екстри, които е измислила автомобилната индустрия.

BMW X3 M Competition е дяволски бърза машина и се засилва към хоризонта по категоричен начин. Но това, че е бърз не е новина, той е твърде прецизен. Един твърде перфектен SUV. Динамичните характеристики говорят сами: 510 к.с., които се достигат при 6250 об/мин и 600 Нм въртящ момент при 4431 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,1 сек.

Дизайнът на BMW X3 M Competition също показва, че на пътя има безкомпромисен спринтьор - от внушителната предна част с мощни въздухозаборници и големя "бъбрек", до четирите ауспухови тръби отзад.

В момента, в който натиснете старт бутона, гърлест звук изпълва купето и на мига те подканя да натиснеш педала на газта с ускорен пулс. Хипотетично BMW X3 M Competison може да заплени сърцето и на тези с приключенски дух с офроуд маршрути. На този джип обаче спортната писта повече му отива, защото е наследил гените на моторните спортове на компанията от Мюнхен.

Още през 1998 г. Х5 стана един от най-популярните 4х4 SUV, защото от BMW усетиха тенденцията на намаляване на размерите на този тип автомобили. BMW X3 M Competition е пряк конкурент на Porsche Macan, Mercedes-Benz CLC 63 и Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, но баварците станаха първите, които прехвърлиха 500-те коня в сегмента. Лансираха в спортния кросоувър и изцяло нов двигател.

Отделно имаме преоборудвана скоростна кутия, заимствана от М5, новоразработен заден диференциал, усъвършенствани спирачки, многорежимно окачване и допълнително усилване на моторния отсек за по-сигурно преминаване на завои.

Моторът е преработка на BMW M Division на 6-цилиндровия агрегат от серията В58, който влезе в основната моделна гама на баварците през 2015 г. Впечатляваща е изключително балансираната линейна мощност, която се отпушва още при 3000 оборота при положение, че върхът се достига чак при 6250 оборота. Огромните спирачки са взаимствани от М760i.

В момента леко подскачане на предницата при по-рязко натискане на педела на газта веднага се задейства системата DSC и ви вкарва в правилния път. За придвижване в града може да настроите автомобила на Comfort, а по аутобаните разчитайте на Sport и Sport +. Воланът също има спортни настройки за по-директно управление на предната ос. Адаптивните амортисьори се настройват автоматично в зависимост от настилката и скоростта, или могат да се контролират ръчно с режимите Comfort, Sport и Sport +.

На спортния ефектен лост за смяна на предавките има и две бутончета на превключвателя на Drivelogic, които регулират характеристиките на смяната на трансмисията в автоматичен и ръчен режим. Drivelogic в режим 1 редува предавките сравнителон плавно, а при преминаването към режим 2 увеличава спортния фактор с по-кратки времена на смяна. А третият режим трансмисията държи двигателя в горните обороти и скоростите се редуват рязко.

Освен напълно автоматизираната смяна на предавките, трансмисията позволява и ръчно превключване с последователен избор на предавката като по този начин при спиране се натоварва двигателя, а не спирачките.
Новата система M xDrive за задвижване на всички колела също играе своята роля. Може да регулирата разпределението на мощността между предните и задните колела с натискането на един бутон. Това е M Dynamic Mode, която прехвърля още повече мощност към задните колела, което позволява дори и контролиран дрифт. Режимът DSC Off е оптимизиран за ултрадинамични ситуации на шофиране (например на писта) и може да се комбинира със стандартната настройка на задвижването на всички колела 4WD или с 4WD Sport режим.

21-инчовите джанти, с която бе обут кросоувъра, определено не са най-подходящи за нашите асфалтови пътища и магистрали - с тях при неравности луксозният и бърз офроудър вози прекалено твърдо. Ако търсите и друг кусур на автомобила, това е разходът на бензин, които при движение по магистрала варира между 12-13 литра на сто (няма как да е иначе с тези 510 коня под капака).

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Испания ще се оттегли от "Евровизия", ако Израел участва през 2026 г.
Тенис шампионът Иван май си хвана немско гадже
Различни планове за бъдещето развалили годежа на Нина Добрев и Шон Уайт
Деси Стоянова се завръща в bTV
Клаудия Шифър на 55 г. - играе табла по бански в Гърция, купи си футболен отбор

Напишете дума/думи за търсене