Огромният кросоувър Х7 на средна цена от около 200 хиляди лева е най-купуван от новите BMW модели в кризата. Това стана ясно на пресконференция на управляващия директор на "BMW България" Александър Миланов. От произвеждания в Щатите луксозен джип през първите осем месеца на годината у нас са продадени 81 бройки. BMW X7 е с базова цена при дизеловата модификация от 164 000 лв. с ДДС, при бензиновата версия от 168 000 лв. и от 219 хиляди лева при най-мощната X7 M50i.
На въпрос на "24 часа" как си обяснява, че най-големите продажби са на един от най-скъпите модели на баварската марка, Миланов отговори така: "С качеството на продукта и с факта, че конкурентите нямат такъв модел".
От началото на годината до края на септември в България са продадени 667 чисто нови автомобили BMW, което е с 22 процента по-малко спрямо същия период на миналата година. При мотоциклетите спадът е само с 14 процента - 65 спрямо 78 бройки. Със 17 процента са намалели продажбите на чисто нови коли Mini спрямо миналата година или 64 бройки. В статистиката не са включени обаче 120 Mini, предадени на коорпоративен клиент.
90 процента от продадените нови BMW модели са със задвижване на 4-те колела, а доминацията е на Х кросоувър автомобилите. Непосредствено след Х7 с 81 пласирани бройки, се нарежда Х5 със 76 и Х6 с 64. След това са моделите Х1 с 49, Х3 с 47 и чак след това се нарежда "нормалния" автомобил Серия 3 с 39 продажби.
Интересно е да се отбележи и огромният ръст от 32 процента на продажбите на М модификациите на баварските модели, които освен, че са по-мощни, са и по-скъпи от нормалните. От тях за първите 8 месеца на годината са пласирани 196 бройки.
55 процента от автомобилите са дизелови, 39 - бензинови, а останалите плъгин хибриди.
"Забелязва се свръхтърсене на плъгин хибриди по целия свят и определено имаме известен проблем с доставките им в България. Бъдещето в продажбите на нови коли е в оператвния лизинг. В Щатите 80 процента от автомобилите се реализират така", подчерта Миланов.
Коментари (0)
Вашият коментар