Тест на BMW Серия 1: Предно предаване за най-европейското беемве

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Смело може да се каже, че най-малкото BMW - Серия 1, е и най-европейското. Моделът, който е вече трето поколение и е с 15-годишна история с над 2,5 млн. произведени бройки, е с 80 процента продажби на Стария континент. “Единичката” за “ужас” на най-запалените фенове на баварската марка е изградена върху нова платформа, която предлага само предно предаване (плюс 4х4, естествено).
Съветвам обаче дори и най-ревностните привърженици на задвижването на задните колела да не отписват този модел, защото и най-големите “разбирачи” ще установят по достойнство усилията на хората от инженерния отдел на марката. Те са направили така, че автомобилът да не проявява склонност към недозавиване, така характерно за колите с предно.


Това се постига с дебютиращата в автомобил с двигател с вътрешно горене технология ARB (actuator contiguous wheel slip limitation), позната на някои от чисто електрическото BMW i3s, която
позволява бърз
контрол на колата
при завой
При ARB сензорът за приплъзване е разположен директно в блока за управление на двигателя вместо в управляващия блок на системата за контрол на стабилността DSC. Така информациите се предават три пъти по-бързо, а доловимият от шофьора контрол се извършва дори 10 пъти по-скоростно. В тясно взаимодействие със системата за контрол на стабилността DSC това ограничение на приплъзването значително редуцира недозавиването под влияние на мощността без стабилизиращи от шофьора намеси, които иначе са типични за автомобилите с предно задвижване. Технологията ARB се подпомага и от серийния BMW Performance Control (инерционното разпределение на въртящия момент).


Към колата имаме на разположение и М спортно окачване със снижена с 10 мм каросерия, а ако желаете, може и да добавите адаптивно М окачване VDC (Variable Damper Control). При него водачът може да избира между две характеристики на амортисьорите - Comfort и Sport.
С други думи, тестваното от нас BMW 120d xDrive с дизелов двигател с мощност 190 конски сили нямаше никакви проблеми при каране с по-високи скорости по нормален път с повечко и остри завои. С колегата не усетихме голяма разлика от другите модели на германската марка като пътно поведение.
Да не говорим, че колата не само че изглежда повече от масивна за размерите си, но в първата си половина е и изненадващо широка. Ако има разлика в обема и разстоянието между раменете на пътуващите на предните две седалки в сравнение с трета или пета серия, тя е минимална - нещо наистина забележително за кола от този клас. Пътниците отзад се наслаждават на увеличено с 13 мм пространство за лактите, като отпред то е с 42 мм повече. Вместимостта на багажника е набъбнала с 20 до 380 литра.


С този дизелов двигател с въртящ момент 400 Нм при 1750-4000 оборота (има и още два нафтови с по-малка мощност със 116 и 150 коня) колата не само върви мощно и изпреварва без никакво колебание, но има и забележителен разход на гориво, който
се колебае между
4,1 и 5,1 литра
на сто
И това са близо до реалните стойности.
BMW Серия 1 се предлага и с два бензинови двигателя. Първият е със 140 к.с., а вторият при BMW M135i xDrive е “върхът на сладоледа” с 306 коня под капака. Това е и най-мощният четирицилиндров агрегат на BMW. С него “единичката” ускорява от 0 до 100 км/ч за само 4,8 сек (4,7 секунди с M Performance пакет).
BMW 116d, BMW 118d и BMW 118i серийно се оборудват с модернизираната шестстепенна механична скоростна кутия. Новост е изключително модерната седемстепенна трансмисия Steptronic с два съединителя, която се предлага като опция за BMW 116d и за BMW 118i.


Екстрите, с които е “накичена” колата, са изненадващо много за този клас автомобили. Преди да тръгнем с колегата, решихме да използваме представения за първи път в Серия 3 BMW Intelligent Personal Assistant, който има и функция личен консиерж. С няколко чуквания по екрана на централната конзола лесно
може да се
свържете с
персоналния си
асистент
Реалният човек от другата страна на телефонната линия (оказа се, че колцентърът на баварците е в Барселона и на български отговарят момче или момиче в работно време) може да направи така, че да настрои навигацията вместо вас, което е суперудобно (а и безопасно) по време на движение. Освен това автопиколото може да побъбри с пътуващите, да ви информира за резултатите от последните футболни мачове, да ви запази маса в ресторант и т.н. Ние лично го попитахме дали се очаква дъжд в Благоевград и Сандански в следващите няколко часа.


Като опция се предлага например и Park Distance Control (PDC). Камерата за обратно виждане, или асистентът за паркиране, позволява автоматизирано паркиране в паркоместа, разположени успоредно или перпендикулярно на пътното платно, както и автоматизирано изкарване на колата, разположени успоредно на пътното платно. Опционалният BMW Digital Key пък дава възможност за отключване и заключване на автомобила със смартфона чрез Near Field Communication (NFC). За отключване на автомобила смартфонът просто се поставя до дръжката на вратата - дори и батерията на телефона да е изтощена. Двигателят може да бъде стартиран, когато смартфонът е поставен в поставката за него или в нишата за безжично зареждане. Водачът може да сподели дигиталния ключ с до 5-има души.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Победителката от "Ергенът" Даниела Рупецова: Не съм преписвала в книгата си
Първо Джулай в 5,31 ч, после на работа
Иван Лечев: ФСБ спечели "Грами", не ни пуснаха до Америка, за да я получим
Бионсе прекъсна шоуто си, за да не падне от червен кадилак във въздуха (Видео)
Бързо отслабване за заети хора

Напишете дума/думи за търсене