DS7: Усещане за лукс

Предницата на новата богиня прилича на тази на Jaguar.

Френската “богиня” може да е и модерен зареждащ се хибрид

По време на теста на шикозния кросоувър DS7 не бях изненадан от това, че доста хора отварят широко очи, за да огледат хубаво автомобила (а той наистина изглежда добре и лъха на лукс отвсякъде). Озадачен бях, че повечето от тях не бяха и чували за марката DS, а пък двама-трима съвсем откровено ме попитаха: това китайски кросоувър ли е?

Не, DS не само че не е китайски, но би трябвало да е върхът в гамата на френската група Peugeot-Citroen (прераснала през последните години в конгломерата Stellantis).

DS Automobiles бе възстановена от французите през 2009-а като подмарка на “Ситроен”, но пет години по-късно вече се лансира като отделен бранд за изискани луксозни автомобили. Иначе легендата на DS започва през 1955 г., когато в Париж дебютира сензационният за времето си модел DS на Сitroen. Името му идва от думата deesse (от френски - богиня).

Та съвременната френска богиня отново не остави безразлична българските фенове било то зад волана или като случайни минувачи по тротоарите, но се оказа непозната.

Освен внушителния лъскав външен дизайн (предницата прилича на джипа на Jaguar) акцентът в тази кола е вътре в салона. Интериорът е направен така, за да предизвика “уау” ефект, и определено французите са успели да сторят това.

Като отворите предната врата, веднага погледа привлича кожената ромбоидна облицовка, която е залепена на всеки сантиметър, както и лъскавите елементи. Качеството на материалите е изключително високо, а седалките са като огромни кресла с масажни функции. Окото привличат и големите 12-инчови дисплеи на приборното табло и централната конзола.

Изненадващо лъскавите бутони за смъкване на прозорците на вратите са преместени на обширната конзола между двете предни седалки, а не на обичайното им място - във вратите. За това си трябва време да се свикне. При стартирането на двигателя пък на предното табло изскача лъскав часовник в швейцарски ретро стил.

Кокпитът на автомобила впечатлява, но е необичайно разполагането на копчетата за стъклата на централната конзола.
Кокпитът на автомобила впечатлява, но е необичайно разполагането на копчетата за стъклата на централната конзола.

Тестовият модел бе топверсията E-TENSE 4X4. Това е Plug-in хибридната модификация със задвижване и на 4-те колела, която съчетава 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател и два електромотора.

Общата мощност на хибрида е 300 к.с., а скоростната кутия е подобрена 8-степенна автоматична. Бензиновият агрегат е с мощност 200 коня, а двата електромотора са съответно с 81 и 83 киловата мощ на предния и задния мост. Тези двигатели позволяват на кросоувъра плавно, но сигурно да ускорява от място до 100 км/ч за 5,9 секунди. Средният разход на гориво може да варира в широки граници. Ако минавате с пълна батерия по 100 км на ден, той може да падне и до 1,2-1,7 литра на сто, но при изчерпана батерия и движение само на бензин при комбинирано каране разходът си отива на почти 6 л на 100 км пробег.

Режимите на задвижване са Electric, Comfort, Hybrid, Sport и 4х4. Има и иновативна програма e-Save, която се избира през сензорния дисплей на централната конзола. Чрез нея може да запазите пробег само на ток за 10 км, 20 км или целия, който остава, за да го използвате в края на пътуването си например при евентуални задръствания и така да спестите още гориво. Хитро, нали?

Иначе само на ток колата може да мине 58 км по каталог, а в реални условия не повече от 50 км. Батерията се зарежда напълно за 1 час и 45 минути от специален контакт 32A със зарядно с мощност 6,6 kW или за 8 часа от обикновен контакт 8А.

Един истински DS няма да е “дете” на Citroen, ако няма неговото меко пътно поведение. Е, тук французите са надминали себе си чрез технологията DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. При нея камера, свързана електронно към предната и задната ос, работи с четири сензора за положение и три уреда за измерване на ускорението. Тя отчита неравностите по пътя и изпраща информация към електронен модул, който въздейства върху амортисьорите на всяко колело в реално време. По този начин кросоувърът се движи с ефекта на “летящото килимче”.

Акцент в интериора е кожената ромбоидна тапицерия.
Акцент в интериора е кожената ромбоидна тапицерия.

Както може и да се досетите, DS7 е претъпкан с екстри. Инфрачервена камера, разположена в решетката, открива пешеходци и животни на разстояние до 100 метра и ги показва на дигиталния приборен панел. DS 7 е оборудван с нови предни и задни цифрови камери от най-ново поколение, позволяващи възпроизвеждане на сензорния екран.

360 Vision е видео помощ за всички маневри при ниска скорост. Той показва изглед “отгоре” на автомобила и заобикалящата го среда: изгледът се актуализира, докато колата се движи.

Интелигентните фарове DS PIXEL LED VISION 3.0 се адаптират към заобикалящата среда, като регулират осветяването според външните условия и насочват светлината в завои, за да подобрят видимостта под ъгъл. Благодарение на функцията PIXEL можете да останете на дълги светлини, без да заслепявате автомобила насреща.

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Ивет Лалова качи снимка с бебето: Не бих заменила това за нищо на света
Изневяра и педофилия са в центъра на музикалната война между Дрейк и Кендрик Ламар
Сара Джесика Паркър в клетка за птици на Мет Гала
Най-големите грешки в секса
Вибраторът – пръв приятел на мъжа

Напишете дума/думи за търсене