Мариус Куркински изкушава политиците да отидат на театър

За пореден път силна роля прави Герасим Георгиев-Геро (вляво)

Известният актьор и режисьор провокира и театралното съсловие с постановката "Изкуството на комедията" на Едуардо ди Филипо в МГТ "Зад канала"

Мариус Куркински излезе с режисьорска премиера в МГТ “Зад канала” - пиесата на Едуардо де Филипо “Изкуството на комедията”.

Кои са плюсовете и минусите на този проект?

Мариус вече е свой човек зад канала, след като даде работа на тукашните артисти със сума постановки. Човек от тяхната черга, той усеща вибрациите на душите им и е мечта за репетиции и общуване. Битието му на режисьор пък, макар той всячески да го подценява, му позволява да поддържа нужната интелектуална висота на погледа към сцената и актьорите.

Позволявам си този увод, защото “Изкуството на комедията” безхитростно намеква за основната си тема - майсторството на актьора, и то в неговата комедиантска практика. Цялата първа част на спектакъла е заета от

диалог върху

същността на театъра

и мястото на артиста

в него

Ако на някого му досади, си е за негова сметка.

Петър Калчев се справя с тежка роля, задължаваща го да играе на сцената от първия до последния миг. Той е новият префект на градчето и някои по-пробивни жители го атакуват с посещение и подмазване. Прекрасна възможност за игрова процесия от различни типове и щения. Де Филипо обаче се отклонява от типичното си умение на завързване на смешни ситуации и се впуска в напоителен сериозен диалог между префекта и лидера на местния театър Кампезе (Христо Пъдев) относно

значението на театъра

в обществото

и мъките на професията на артиста. Не се съмнявам, че одата в защита на сценичното изкуство е звучала мелодично в ушите на Мариус и той е оставил тя да се лее достатъчно дълго време. Погледната от друга гледна точка, тази измама с очакванията на театрала, свързана с името на автора и пиесата, трябва да се преглътне със самоирония и разбиране. Понякога диалогът заприличва на медийна дискусия за театралната реформа, но какво сме виновни, като сме обременени от напъните на медиите да възкресяват тази дискусия, щом липсват политически и криминални новини. Байгън вече!

И така, Христо Пъдев, екзотичен и несмешен,

напразно навива

префекта да отиде

на театър

Все едно че на сцената е български политик. Тогава актьорът прави нещо, вече типично за Де Филипо. Той се обзалага с префекта, че няма да познае дали следващите просители са реални, или са артисти, които ще му представят поредния етюд. Най-после настъпва часът на играта, така че и зрителите са въвлечени в сценичния ребус. Изреждат се лекар (Евгени Будинов), учителка (Василена Атанасова), аптекар (Георги Костадинов), свещеник (Герасим Георгиев-Геро, най-смешен, каквото и да направи) и двама провинциалисти (Стела Ганчева и Владимир Димитров).

Всичките се оплакват

от различни

махленски неуредици, които са разбираеми единствено за тях самите, така че в главите на префекта и неговия помощник (Владимир Зомбори) настъпва пълен хаос. Те продължават да вярват, че пред тях артисти им разиграват сценки и дори аптекарят умело се прави на умрял. Кой твърди, че театърът не е велико изкуство?

Афишът на спектакъла
Афишът на спектакъла
Мариус Куркински поставя Едуардо ди Филипо
Мариус Куркински поставя Едуардо ди Филипо
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Американският певец Бари Манилоу ще се оперира заради рак на белите дробове
Енрике Иглесиас стана татко за четвърти път (Снимка)
Жена твърди, че е биологичната майка на Майли Сайръс
5 автентични коледни рецепти с модерен прочит
Карла Бруни: Приключих хормоналната си терапия след диагнозата за рак

Напишете дума/думи за търсене