Тази година имаше двама победители на Евровизия – португалеца Салвадор и българина Кристиан. Това казва 33-годишният Борислав Миланов, един от авторите на Beautiful Mess – парчето, което Кристиан Костов изпя на престижния международен конкурс и класира страната ни на рекордното второ място.
Борислав и партньорите му от продуцентската компания “Симфоникс” - Йоаким Персон и Себастиан Арман, са ядрото, което прави българската песен за конкурса. Успехът не е никак случаен – от години те работят по различни музикални проекти, а миналата година пишат и парчето на Поли Генова за Евровизия, когато страната ни се класира на 4-о място.
Още след края на конкурса тогава тримата композитори вече започват да мислят и какво да направят за следващото издание на международния форум. “Този път исках да заложа повече на емоцията – да направя песен, която да докосне най-силно душата на слушателя”, обяснява Миланов.
Когато е готов, Борислав вече няма търпение да разкаже това на продуцентската компания, с която Кристиан работи – “Вирджиния рекърдс”. Макар и да е 10 ч вечерта,
композиторът се
обажда на
Станислава
Армутлиева
и ѝ обяснява, че има песен за Крис. За късмет на следващия ден Кристиан пристига от Москва в София, за да представя новата си песен. Покрай промоцията Армутлиева му пуска и парчето Beautiful Mess, което Борислав пише специално за него. Кристиан е толкова доволен, че още на другия ден влиза в студио и го записва със своя глас.
Борислав и партньорите му от “Симфоникс” правят не само българската песен за тазгодишното издание на Евровизия. Те пишат парчетата и на македонската, и на сръбската певица. “Процесът за избор на песен от страна на БНТ беше доста дълъг и изобщо не знаех дали ще ни изберат. А същевременно получавахме от различни делегации предложения за работа”, разказва композиторът. Още миналото лято го търсят от френската делегация, но той отказва. От предишните конкурси обаче се познава добре с шефовете на сръбската и македонската делегация.
“Усещам и двете държави близо до себе си. Имам роднини там от страна на прадядовците ми”, казва той. Когато получава предложенията от Сърбия и Македония, се консултира с другите двама от “Симфоникс” и заедно решават да приемат офертата. Но тъй като нямат възможност да работят с конкретен изпълнител, пращат по 5 готови песни на двете чужди делегации, от които те сами да изберат. Жребият на Евровизия решава и трите парчета на Миланов и колегите му да се паднат в един и същи полуфинал – втория. А националните журита и зрителите гласуват на финала от трите да отиде само една – българската.
Борислав Миланов е роден в София, но се
мести да живее
във Виена едва
първокласник
“Още преди това майка ми беше заминала за Австрия – тя е художник и работи там. Аз съм израснал с прабаба ми и с бабите ми. Когато падна комунизмът, майка ми ме взе при нея във Виена”, обяснява той. Борислав завършва училище, а след това и университет в австрийската столица. Но през цялото време, докато е там, любовта към родината е толкова силна, че той често се прибира, за да види любимите си баби. Малко след като завършва, той се връща в София именно заради прабаба си Мария – тя е много болна и той иска последните ѝ няколко месеца да бъде неотлъчно до нея. Когато тя умира в ръцете му, той взема решението да остане в България.
Иначе да се занимава с музика, му е мечта от малък. Все си барабани с каквото хване подръка, въртят му се различни мелодии в главата. Интересно му е да измисля инструментални версии на песни – прави го сам, без да учи в специално музикално училище. Докато един ден се събира със свой приятел във Виена – Даниел и започват да експериментират заедно. “Четем ноти, но
никой от нас в
“Симфоникс” няма
музикално
образование
Като композитор и музикален продуцент на попмузика това не е задължително. Ние се учим, докато го правим.”
Миланов е на 12-13 г., когато прави първата си композиция. Не пише на нотна тетрадка, а на компютъра си свири различни мелодии, сякаш е на синтезатор. “Ушите ти казват – това звучи добре, това – не. А след това започваш да четеш, за да разбираш кой акорд всъщност си изсвирил.”
Покрай увлечението си към музиката първо се запознава със Себастиан Арман – британец, който също като него е израснал във Виена. Срещат се през 2006 г. и веднага започват да работят заедно, като не оставят и самостоятелните си проекти. Първата песен, която правят за България, е дебютното парче на Криста “Това, което искаш”.
Няколко години по-късно, през 2014-а г., Борислав и Себастиан са поканени да се включат в курс за текстописци и музикални продуценти (Songwriting Music Production Camp) в Лос Анджелис. Там се запознават с Йоаким Персон. Той е от Швеция, но е живял няколко години в САЩ, има значителен опит в индустрията – повече от 20 години се занимава с това, като работи с най-големите звезди в бранша. Правил е песни за най-актуалните звезди и в момента като Джон Леджънд, Лейди Гага, Майли Сайръс, “Джонас брадърс”, Кайли Миноуг, Глория Гейнър, Кели Кларксън.
“Момчета, искате ли да направим екип? Всеки от нас има какво да допринесе, аз имам какво да ви покажа за индустрията, а вие – свежата кръв, каквато бях аз, като започнах”, предлага им Персон. Така основават компанията “Симфоникс” с три седалища – София, Виена и Стокхолм.
Борислав работи по проекти основно за Евровизия или за Източна Европа, Йоаким се занимава със западноевропейски проекти – намира клиенти, преговаря с тях. Персон е сред основателите на платформата Auddly заедно с Бьорн Улвеус - един от певците в най-известната скандинавска група АББА. Всъщност бандата е неизвестна до момента, в който участва в 19-ото издание на Евровизия. Тогава с песента си “Ватерло” Бьорн, Бени, Агнета и Ани успяват да преборят фаворитката Оливия Нютън-Джон и да станат първите шведи, спечелили Евровизия. А и май единствените, които се превръщат в световни звезди след края на конкурса.
Целта на платформата Auddly, в която участват Йоаким Персон и Бьорн Улвеус, е всъщност защита правата на авторите и изпълнителите на музикални произведения. “Те са изцяло отдадени на това. Представят и моите права и им имам пълно доверие”, казва Борислав.
А дали е открил с колегите си рецептата за успех? “Има такава – трябва да си в крачка със звученето, което е в момента по света, но и да си иновативен – да не копираш. Има тенденция, например
ако искаш да
направиш хит за
радиото – мелодията
да е по̀ електроника,
а не акустика
Обаче има и изключения като Ед Шиърън или Адел, които правят обратното – там принципът е less is more (от англ. – малкото е повече), важното при тях е интимното, искреното, самият глас”, обяснява Миланов. По думите му в момента индустрията се дели на две – на леко напудреното, електронно звучене на попмузиката, и на тренда един човек – един глас - един инструмент. “Ед Шиърън и Адел чупят всякакви класации и затова бих казал, че това е може би музиката, която най-много се търси. Индустрията сега е изключително насочена към младите, към тийнейджърите. Но за мен интуицията е най-важна – да намеря изпълнителя, какво да е неговото звучене, дори той да не го съзнава”, казва композиторът.
Коментари (0)
Вашият коментар