Губи ли блясъка си "Версаче" след сливането с "Майкъл Корс"

Донатела Версаче на финала на ревюто си в Милано миналия септември с топмоделите от 90-те Карла Бруни, Клаудия Шифър, Наоми Кембъл, Синди Крауфорд и Хелена Кристенсен. Бившите манекенки не дефилират тогава случайно - показваната колекция е “Версаче трибют”, с която се отдава почит на незабравимия стил, създаден от Джани Версаче.

Светът на висшата мода бе разтърсен във вторник, когато гигантът “Майкъл Корс” обяви, че купува “Версаче” за 1,83 млрд. евро (2,2 млрд. долара) и след приключването на сделката ще смени името си на “Капри холдингс”. “Майкъл Корс” изкупува 80% от луксозния италиански бранд, колкото е делът на семейство Версаче, но то ще продължи да бъде тясно свързано с развитието на компанията, обявиха тогава. Донатела - сестрата на основателя на “Версаче” Джани, която го наследи начело на бранда му, след като беше убит през 1997 г., ще запази поста си на творчески директор. Така “Капри холдингс” ще съчетава в портфолиото си три големи модни къщи – “Майкъл Корс”, “Джими Чу” и “Версаче”.

Ако много модни редактори изразиха истинска почуда от случващото се, то за наблюдателите на пазара то бе очаквано. След придобиването на “Джими Чу” за 1,2 млрд. долара миналата година изпълнителният директор на “Майкъл Корс” Джон Айдъл даде ясно да се разбере, че предстои още една голяма сделка. “Нашият фокус е върху луксозните брандове, които са лидерите в индустрията”, каза той на пресконференция тогава.

След новината за сделката с придобиването на “Версаче” на 25 септември Айдъл обясни, че това е важен етап за тяхната група. Все пак брандът на Джани и Донатела се е превърнал в образец на италианския блясък, основан от династия толкова известна, че репутацията ѝ я предхожда, както пише “Вог”. Така че той има несравнима стойност за новосформирания холдинг, каквато нито “Майкъл Корс”, нито “Джими Чу” могат да дадат.

Но почитателите на “Версаче” са силно притеснени какво ще се случи с компанията и какви ще бъдат последиците от сливането ѝ в “Капри холдингс”. “Майкъл Корс” са известни с лежерния и достъпен американски стил, какъвто почерк имат стоките им.

Докато “Версаче” се свързват със секси ултралуксозния си привкус на дрехите им. Успехът на гиганта “Майкъл Корс” се дължи основно на различните му дъщерни брандове като например “Майкъл”, както и в пускането на пазара на свои серии аромати, часовници и различни аксесоари. Притесненията след сделката на двете компании е, че

такова насищане на

пазара може да се

случи и с “Версаче”,

което има само една дъщерна линия, свързана с името ѝ - “Версус Версаче”.

Майкъл Корс приема овациите след последното си ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.  СНИМКИ: РОЙТЕРС
Майкъл Корс приема овациите след последното си ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк. СНИМКИ: РОЙТЕРС

За да не загуби истинския си облик, а и репутацията си италианският бранд Донатела остава нейната движеща сила. “Това е много вълнуващ момент за “Версаче”. Минаха повече от 20 г., откакто аз поех компанията заедно с брат ми Санто и дъщеря ми Алегра. Гордея се, че “Версаче” остава много силна и в модата, и в модерната култура. “Версаче” е не само синоним на иконичния и безпогрешен стил, но освен това включва и обхваща разнообразието, като дава сила на хората да изразяват себе си. Със Санто и Алегра осъзнаваме, че тази следваща стъпка ще позволи на “Версаче” да достигне пълния си потенциал”, обяви Донатела преди дни.

Думите ѝ бяха приети, сякаш е възможно марката ѝ да се впусне в търсене на нови пътища за печалба, но те едва ли ще включват масови стоки, както Майкъл Корс направи със своята компания преди години. “Поне не веднага. Изглежда, че “Капри холдингс” нямат търпение да се разраснат основно в луксозния сектор, но повече ще се разбере, когато сливането се финализира”, коментират от “Харпър'с базар”.

Всъщност от “Майкъл Корс” вече обявиха част от плановете си – да увеличат повече от 2 пъти крайните продажби на бранда, като отворят около 100 нови магазина, инвестират в електронната търговия и наблегнат на аксесоарите и обувките с логото “Версаче”. Също така

ще се опитат да

се наложат на

пазара в Азия,

като се съсредоточат основно върху Япония и Южна Корея. Изпълнителният директор Джон Айдъл иска да превърне “Версаче” в моден бранд с повече от 2 млрд. долара печалба, но намеренията му пораждат съмнения, че брандът ще може да остане в луксозния сектор.

“Ако се вгледате в някои от другите италиански луксозни марки, които няма да споменавам, ще видите, че те печелят милиарди евро сега. Така че “Версаче” е ужасно неразработена и това наистина ще се промени, след като разполага с ресурсите на “Капри”, каза Айдъл на пресконференция след обявяването на сделката.

Очаква се новият собственик на “Версаче” да се опита

да повиши

продажбата на

аксесоари като чанти,

кожени стоки

и обувки

значително – до 60% от общите продажби на бранда, отколкото 35-те процента, колкото са досега. Потенциалният растеж на дела на аксесоарите ще има най-голямо значение за бизнеса, уточни Айдъл.

Джани Версаче основава компанията, която днес е въплъщение на италианския блясък и изисканост.
Джани Версаче основава компанията, която днес е въплъщение на италианския блясък и изисканост.

Онлайн търговията за италианския бранд почти не същестува, каза още той. “Майкъл Корс” вече са инвестирали около 100 млн. долара в платформа за електронна търговия, която може да се използва от множество марки, така че компанията ще включи и “Версаче” в тази система. Изпълнителният директор обясни, че се надява онлайн продажбите да стигнат 100 млн. долара, без да дава срок, в който предвижда това да се случи.

От “Корс” ще увеличат мрежата магазини на “Версаче” до 300, като предвидените нови места няма да са толкова големи като вече същестуващите в Милано, Лондон и Ню Йорк.

Основна цел ще е пазарът в Китай, където расте делът на средната класа. Един от проблемите там обаче е липсата на контрол върху дистрибуцията. По думите на анализатора от “Блумбърг” Катрин Лим сливането с “Майкъл Корс” може да доведе до възожността луксозният бранд да откупи правата си за разпространение в Китай, преди да открива нови магазини там.

Япония и Корея са другите азиатски пазари с много потенциал според Джон Айдъл. “Версаче” се оттегли от Япония през 2009 г. и се върна там през 2015 г. със само няколко бутика. Присъствието на бранда в Корея е почти незначително, обясни още той.

“Корс” купуват “Версаче”, когато италианската компания е в един от възходите си. Затова и сега всички анализатори ще следят развитието ѝ след сливането в “Капри холдингс”.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Биологичната възраст на Роналдо е 28 години
Българска дизайнерка облече актрисата Анди Макдауъл
Мама Праска роди бебе, прасето Пепа става кака на Ийви
Никола Рахнев: Щом аз мога да успея, всеки може. Засадихме 5 милиона дървета! (подкаст)

Напишете дума/думи за търсене